مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 اردیبهشت 1401 ساعت 18:022022-05-04بين الملل

اختلاف روسیه و اسراییل، میوه جنگ اوکراین برای ایران


   حال اگر جنگ اوکراین اروپایی ها را نگران قطع گاز کرده و کشورهای دوست روسیه را در رودربایستی پوتین قرار داده تا اینجا برای ایران دست کم یک دستاورد بسیار مهم داشته و آن هم اختلاف روسیه با اسراییل است.

- اظهارات سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه مهم ترین گواه آن است.

جنگ اوکراین، البته خسارت بار است و ناموجه هر چند در برخی تحلیل های رسمی گفته می شود اجتناب ناپذیر بوده چون اگر روس ها دست به کار نمی شدند برای تجزیه فدراسیون روسیه نقشه می کشیدند.

نویسنده این سطور نیز آرزو می کند هر چه زودتر پایان یابد چرا که استمرار آن به تلفات و خسارات بیشتر می انجامد و اگر هم پوتین بخواهد قبل از 19 اردیبهشت یا به مناسبت سالروز پیروزی اتحاد شوروی دوران استالین بر نازی ها دست به اقدامات گسترده بزند در واقع تاریخ را به عقب بازگردانده و اگر سراغ گزینه هسته ای برود که کابوس است.

هر چند این فقره اخیر را بیشتر باید در حد بلوف باید دانست و ارتکاب آن می تواند به منزله خودکشی پوتین باشد و راه برگشت برای او باقی نمی گذارد.

موضع رسمی جمهوری اسلامی ایران البته حمایت مطلق از هیچ یک از دو طرف نبوده که اگر بود به قطعنامه مجمع عمومی رأی ممتنع می داد اگرچه از تقبیح علنی روسیه و ستایش مقاومت اوکراین هم خبری نیست و روشن است که بر هم خوردن هندسه سیاسی کنونی و هژمو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختلاف روسیه و اسراییل، میوه جنگ اوکراین برای ایران

اختلاف روسیه و اسراییل، میوه جنگ اوکراین برای ایران