مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 اردیبهشت 1401 ساعت 10:122022-05-04بين الملل

یک بام و دو هوای دموکراسی و حقوق بشر آمریکایی


آمریکا در حالی با ارسال سلاح به اروپا به آنها کمک می کند تا برای دموکراسی بجنگند که در خاورمیانه با حمایت از حاکمان مستبد عرب از نقض حقوق بشر حمایت می کند.

- ، بحران اوکراین که از پنجم اسفندماه سال گذشته با حمله روسیه به این کشور اروپای شرقی کلید خورد با گذشت بیش از 2 ماه هنوز ادامه دارد و اینک نبرد در جبهه شرقی اوکراین در حال شدت یابی است؛ جنگی که تا کنون به پناهجویان آن به مرز 6 میلیون نفر رسیده و بی تردید در صورت فرسودگی، بحران مذکور افزایش چشمگیری خواهد یافت.

از نگاه بسیاری از ناظران، ریشه بحران اوکراین را باید در زیاده خواهی آمریکا و متحدان اروپایی آن جست وجو کرد؛ وعده های پوشالی غربی ها مبنی بر الحاق کی یف به اتحادیه اروپا و ناتو و نیز گسترش این پیمان نظامی به شرق قاره سبز به جنگی ختم شد که برخی در صورت تداوم تعمیق آن، وقوع جنگ سوم جهانی را دور از ذهن نمی دانند.

طنز تلخ ماجرا اما استاندارد دوگانه آمریکا در زمینه حمایت از دموکراسی و حقوق بشر در اوکراین و کشورهای خاورمیانه است که این تناقض رفتاری از نگاه رسانه های جهان و مردم کشورهای مختلف دور نمانده است.

در همین پیوند وبسایت تحلیلی ریسپانسیبل استیت کرفت (دولتداری مسئولانه) وابسته به اندیشکده کویینسی در گزارشی با عنوان تناقضات آشکار سیاست آمریکا در اوکراین و خاورمیان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک بام و دو هوای دموکراسی و حقوق بشر آمریکایی

یک بام و دو هوای دموکراسی و حقوق بشر آمریکایی