مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 اردیبهشت 1401 ساعت 08:322022-05-04پزشكي

8 تا 15 درصد مردم خراسان شمالی از بیماری آسم رنج می برند


استادیار دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: آسم از جمله بیماری های شایع درکل دنیا و کشورمان ایران است که در خراسان شمالی بین 8 تا 15 درصد افراد به این بیماری مبتلا هستند.

- احمد وثوقی مطلق، فوق تخصص آسم، آلرژی و سیستم ایمنی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: آسم یک بیماری التهابی و مزمن راههای هوایی است که در آن راه های تنفسی بدلیل التهاب  متورم و تنگ شده و بیش از اندازه مخاط تولید می کند و این امر سبب به وجود آمدن مشکلات تنفسی، سرفه، تنفس صدا دار و تنگی نفس می شود.

وی با اشاره به این که در خراسان شمالی بین 8 تا 15 درصد افراد به این بیماری مبتلا هستند، گفت: به دلیل اهمیت و شیوع بالای این بیماری و همچنین آگاهی دادن این بیماری به مردم و مراقبین سلامت ؛سازمان جهانی آسم  اولین سه شنبه ماه می میلادی را روز جهانی آسم نامیده است.

عضو هیات علمی و استادیار دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به شعار سال که بستن وقفه ها در مراقبت از آسم است نام گرفته است، افزود: منظور از این شعار این است که برای درمان کامل این بیماری؛ بین پزشک و بیمار و مراقبین بهداشتی و مصرف درست دارو توسط بیمار وقفه هایی وجود دارد که باید برطرف شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

8 تا 15 درصد مردم خراسان شمالی از بیماری آسم رنج می برند

8 تا 15 درصد مردم خراسان شمالی از بیماری آسم رنج می برند