مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 اردیبهشت 1401 ساعت 07:122022-05-02پزشكي

بیماری «اختلال ملال» در زنان باید به رسمیت شناخته شود


یک روانپزشک با تاکید بر اینکه زنان در دوران قاعدگی نیاز به حمایت روانی دارند، گفت: «اختلال ملال» پیش از قاعدگی، باید مانند سایر بیماری ها به رسمیت شناخته شود.

- یک روانپزشک با تاکید بر اینکه زنان در دوران قاعدگی نیاز به حمایت روانی دارند، گفت: اختلال ملال پیش از قاعدگی، باید مانند سایر بیماری ها به رسمیت شناخته شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، شیوا ایلیایی، با اشاره به اینکه اختلال ملال پیش از قاعدگی در دسته بیماری های روان تنی یا سایکوسوماتیک محسوب می شود، اظهار کرد: این بیماری به دنبال تغییرات هورمون های جنسی در چرخه قاعدگی ایجاد می شود.

وی با اشاره به اینکه اختلال ملال پیش از قاعدگی معمولاً حدود یک هفته پیش از قاعدگی ایجاد و تا سه روز بعد از خونریزی ادامه دارد، افزود: این موضوع با علامت های جسمی و روانپزشکی همراه است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ورم، افزایش وزن، درد پستان و مورمور یا سوزن سوزن شدن اندام ها را از نشانه های جسمی اختلال ملال پیش از قاعدگی عنوان کرد و گفت: بی ثباتی هیجانی، سردرد، اضطراب و افسردگی نیز از علامت های روانی اختلال ملال پیش از قاعدگی است.

این متخصص روانپزشکی تاکید کرد: نوسانات و تغییرات سریع خلقی، احساس غم و گریه های ناگهانی، افزایش حساسیت به طرد شدن، تحریک پذیری، عصبانیت های شدی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماری «اختلال ملال» در زنان باید به رسمیت شناخته شود

بیماری «اختلال ملال» در زنان باید به رسمیت شناخته شود