مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 اردیبهشت 1401 ساعت 13:372022-05-01اجتماعي

قصه پر غصه آب در یاسوج/از اخبار کذب تصفیه خانه تا اسراف در هر معبر و کاشانه+فیلم


اما موضوع مهمتر از سد تنگ سرخ و تصفیه خانه آب یاسوج که دیگر اضطراری نیست به موضوع ریخت و پاش های بی خود و بی جهت آب در استان و شهر یاسوج برمی گردد که هم مردم و هم دستگاه ها رعایت آنچنانی برای مصرف بهینه آب نمی کنند.

-  خبرگزاری فارس یاسوج؛ ترنم بهنیا- هر چند ممکن است بعد از شنیدن نام یاسوج اذهان به سمت چشمه ها و رودخانه ها و جویبارها و آبشار یاسوج برود و همه این شهر را به نام آب و آبادانی بشناسند اما همین شهر طی سال های اخیر در فهرست معدود شهرهای با تنش آبی قرار گرفته است.

یعنی اینکه از بحران آب هم فراتر رفته و چنین لقبی به خود گرفته است هر چند رودخانه پرآب بشار از وسط شهر یاسوج عبور می کند و خیلی ها با تعجب سوال می کنند که چرا یک شهر با داشتن یک رودخانه پر آب آن هم از نوع آب شیرین در زمره شهرهای با تنش آبی قرار دارد؟.

پاسخ این است که اولاً ساختگاهی رود بشار قرار ندارد و همه این آب از وسط شهر عبور کرده و به مصداق ضرب المثل قدیمی آب در کوزه و ما تشنه لبان می گردیم؛ لذا یک قطره آب از رودخانه خروشان آبشار هم در کام مردم شهر یاسوج نمی نشیند و این یکی فعلاً خیری به مرکز استان و مردم تشنه آن نمی رساند.

سد تنگ سرخ که قرار بود روی رودخانه بشار ساخته شود سال های سال است که پیشرفت فیزیکی لاک پشتی دارد و به قولی بعد از گذشت بیش از یک دهه 43 درصد و ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قصه پر غصه آب در یاسوج/از اخبار کذب تصفیه خانه تا اسراف در هر معبر و کاشانه+فیلم

قصه پر غصه آب در یاسوج/از اخبار کذب تصفیه خانه تا اسراف در هر معبر و کاشانه+فیلم