مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 اردیبهشت 1401 ساعت 15:272022-04-30فرهنگي

چهارده ترکیب بند آیینی نغمه مستشارنظامی در یک کتاب منتشر می شود


چهارده قطعه شعر، مجموعه سروده های آیینی نغمه مستشارنظامی در قالبِ شعری «ترکیب بند» به زودی در یک کتاب و از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر می شود.

- ، چهارده قطعه شعر، مجموعه سروده های آیینی نغمه مستشارنظامی در قالبِ شعری ترکیب بند به زودی در یک کتاب و از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر می شود.

این کتاب پانزدهمین مجموعه شعر نویسنده است؛ که در چهارده ترکیب بند با موضوع های آیینی و ملی سروده شده است و عمده این اشعار - بنا بر نذر وی - عاشورایی و زینبی است.

شاعر کتاب چهارده ترکیب بند آیینی در گفت وگویی توضیح داد که ترکیب بند نبوی از لحاظ تاریخِ سرایش، اولین اثر این مجموعه است که در سال 1377 سروده شده و ترکیب بندی تقدیم به حضرت حمزه سیدالشهداء جدیدترین ترکیب بند سروده شده از این مجموعه به شمار می رود.

به گفته وی برخی از اشعار این مجموعه مورد عنایت رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای قرار گرفته است و ایشان تعدادی از این اشعار مانند زینبیه اول ، گل شش ماهه که به یک تار نخ از قنداقه خونین حضرت علی اصغر (ع) تقدیم شده است، حماسه های مادرانه در وصف مادر شهید محمد معماریان و ترکیب بند حضرت حمزه سیدالشهداء را پیشتر خوانده اند و نظر لطف شان به قلم این حقیر، در راه سرودن از پاکان و عزیزان دو عالم برکت داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چهارده ترکیب بند آیینی نغمه مستشارنظامی در یک کتاب منتشر می شود

چهارده ترکیب بند آیینی نغمه مستشارنظامی در یک کتاب منتشر می شود