مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 اردیبهشت 1401 ساعت 11:272022-04-30بين الملل

روایت متناقض ریاض و آنکارا درباره سفر اردوغان به عربستان


پس از بیانیه ریاست جمهوری ترکیه درباره سفر رییس جمهور این کشور به عربستان به دعوت شاه سعودی، شبکه دولتی سعودی روایت متفاوتی را اعلام کرد.

-   رییس جمهور ترکیه، شامگاه پنجشنبه، در سفری دوروزه و در صدر هیأتی بلندپایه از مقامات این کشور وارد عربستان شد و با مقامات ارشد سعودی از جمله سلمان بن عبدالعزیز شاه و محمد بن سلمان ولی عهد عربستان سعودی دیدار و گفت و گو کرد.

سفر رییس جمهور ترکیه به عربستان سعودی در شرایطی انجام شد که رسانه ها با اشاره به مختومه شدن پرونده محاکمه غیابی عاملان قتل جمال خاشقچی در ترکیه، از تشدید تلاش های آنکارا به منظور بهبود روابط با ریاض خبر داده بودند.

جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد محمد بن سلمان ولی عهد عربستان سعودی در اکتبر سال 2018 در کنسولگری ریاض در استانبول به طرز فجیعی به قتل رسید.

مقام های آنکارا در واکنش به این قتل، دادگاهی غیابی برای محاکمه عاملان ترتیب دادند و این موضوع به همراه برخی دیگر از مسائل، روابط ترکیه و عربستان سعودی را به شدت تیره کرد.

 دولت آمریکا در گزارشی که درباره این قتل منتشر کرد، اعلام کرد این قتل با دستور مستقیم محمد بن سلمان ولی عهد سعودی انجام شده است.

با این حال، دستگاه قضایی ترکیه حکم توقف محاکمه غیابی عاملان قتل جمال خاشقچی ستون نویس روزنامه آمریکایی واشنگتن پست و ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت متناقض ریاض و آنکارا درباره سفر اردوغان به عربستان

روایت متناقض ریاض و آنکارا درباره سفر اردوغان به عربستان