مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 اردیبهشت 1401 ساعت 09:522022-04-30سياسي

تست مقاومت ساختمان ها در برابر زلزله ممکن شد


این دستگاه در حال حاضر در آزمایشگاه پیشرفته مهندسی زلزله پژوهشگاه نصب شده است و بدلیل عدم همکاری شرکت سازنده، راه اندازی کامل آن توسط متخصصین داخلی در حال انجام است.

- رییس اداره پروژه های عمرانی و امور فنی پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله گفت: با راه اندازی آزمایشگاه پیشرفته مهندسی زلزله تست مقاومت لرزه ای ساختمانها ممکن شد.

مرتضی بسطامی در گفتگو با مهر اظهار داشت: پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله به منظور ارتقای توان علمی کشور در منطقه در سال 91 اقدام به راه اندازی آزمایشگاه پیشرفته مهندسی زلزله کرد.

آزمایشگاه مهندسی سازه مستقر در آزمایشگاه پیشرفته مهندسی زلزله رییس اداره پروژه های عمرانی و امور فنی پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله با بیان اینکه فاز اول این آزمایشگاه از سه بخش عمده کف قوی و دیوار عکس العمل، میز لرزه و دستگاه سانتریفیوژ تشکیل شده است، گفت: راه اندازی چنین آزمایشگاهی برای پاسخگویی به نیازهای کشور در زمینه های مختلف صنعت ساختمان و ابنیه فنی، صنایع دفاعی، نفت و پتروشیمی، آب و برق، نیروگاه هسته ای و حتی وسیع تر از آن در منطقه ضروری بود.

به گفته بسطامی در این آزمایشگاه که در زمینی به وسعت 7600 متر مربع راه اندازی شده تاکنون آزمایش های مختلفی برای ساختمان های مخت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تست مقاومت ساختمان ها در برابر زلزله ممکن شد

تست مقاومت ساختمان ها در برابر زلزله ممکن شد