مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 اردیبهشت 1401 ساعت 13:072022-04-29اقتصادي

آیا نفت 100 دلاری ضررهای میلیاردی را جبران می کند؟


غولهای نفتی ده ها میلیارد دلار دارایی روسی را رها می کنند اما نفت 100 دلاری، تا حدودی تسکین دهنده آلام این شرکتها بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حمله نظامی روسیه به اوکراین باعث شد ابرغولهای انرژی جهانی روابط خود با مسکو را قطع کنند و همزمان قیمتهای نفت و گاز را به شدت افزایش داد.

نتیجه این وضعیت در فصل درآمدهای سه ماهه اول پر از تناقض بوده است و این شرکتها از یک طرف سود عملیاتی بالایی را ثبت کرده اند و از سوی دیگر ضررهای چشمگیر را متحمل شده اند.

پنج شرکت نفتی بین المللی بزرگ جهان بدون در نظر گرفتن ضرر و زیان خروج از روسیه، مجموعا 34 میلیارد دلار درآمد خالص را گزارش خواهند کرد.

این بالاترین رقم از سال 2011 است اما می تواند با مجموع ضرر و زیان شرکتهای اکسون موبیل و شل از خروج از پروژه نفت و گاز ساخالین و واگذاری سهام روس نفت توسط بریتیش پترولیوم برابری کند.

وضعیت آن طور که تصور می رود بد نیست.

ضرر حسابداری به معنای آن نیست که پول از شرکت خارج می شود و آماری که برای سرمایه گذاران واقعا اهمیت دارند یعنی جریان نقدینگی آزاد، به بالاترین حد در 14 سال اخیر می رسد.

چشم انداز باقی مانده سال هم قوی است.

لورا هوی، تحلیلگر سهام در شرکت هارگریوز لنزداون در این باره می گوید: خروج از روسیه، درآمدهای صنعت نفت را نباید چندان از روندی که داشت دور کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا نفت 100 دلاری ضررهای میلیاردی را جبران می کند؟

آیا نفت 100 دلاری ضررهای میلیاردی را جبران می کند؟