مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 اردیبهشت 1401 ساعت 17:372022-04-28بين الملل

وزیر کشور طالبان: افغانستان تهدیدی برای کشورها از جمله همسایگان نیست


سرپرست وزارت کشور طالبان در مراسم بزرگداشت 8 ثور در کابل، با ابراز امیدواری از زیر چتر واحد قرار گرفتن همه افغان ها، تاکید کرد که خاک افغانستان دیگر تهدیدی برای کشورها از جمله همسایه ها نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، عبدالسلام حنفی ، معاون دوم نخست وزیر طالبان در محفل گرامیداشت از هشت ثور، روز پیروزی مجاهدین، از چهره های مخالف طالبان خواست که به افغانستان بازگردند و در آبادی کشورشان سهم فعال داشته باشند.

حنفی که با شمار زیادی از مقام های طالبان در این نشست شرکت کرده بود، هفتم ثور، روز کودتا در برابر حکومت داوود خان را اساس مشکلات مردم افغانستان دانست و افزود که آغاز هشت ثور خوب بود، اما بنا به برخی از علت ها مجاهدین وقت نتوانستند که انسجام خود را حفظ کنند.

معاون دوم نخست وزیر طالبان گفت: بیایید؛ دیگر هیچ فرد افغان در لیست سیاه امارت اسلامی نیست، بیایید، همه کسانی که از وطن بر اساس برخی از نگرانی ها رفته اید، وقت آبادی وطن است.

عبدالسلام حنفی از چهره های مخالف طالبان خواست که دوباره به افغانستان بیایند.

به گفته او، هیچ فردی در فهرست سیاه طالبان نیست.

همزمان با این، سراج الدین حقانی، سرپرست وزارت کشور طالبان نیز در این مراسم ابراز امیدواری کرد که مردم افغانستان زیر یک چتر واحد قرار گیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر کشور طالبان: افغانستان تهدیدی برای کشورها از جمله همسایگان نیست

وزیر کشور طالبان: افغانستان تهدیدی برای کشورها از جمله همسایگان نیست