مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 اردیبهشت 1401 ساعت 15:272022-04-28اقتصادي

گرانی غیرقانونی ویزیت بیماران


هنوز افزایش تعرفه های درمانی به مراکز درمانی ابلاغ نشده است، با این حال بسیاری از پزشکان خودسرانه اقدام به بالابردن حق ویزیت ها کرده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از همشهری آنلاین، تعرفه های پزشکی هنوز افزایش پیدا نکرده، اما برخی پزشکان از ابتدای سال 10تا 30درصد به ویزیت های خود اضافه کرده اند؛ به طوری که به گفته بیماران، ویزیت های 60تا 70هزار تومانی سال گذشته از ابتدای امسال به 100هزار تومان رسیده است؛ هر چند که براساس مصوبه هیأت دولت، تعرفه های پزشکی در بخش دولتی به طور متوسط 19.

5درصد و در بخش خصوصی 24درصد افزایش دارد، اما هنوز به مراکز درمانی ابلاغ نشده و طبق قانون افزایش تعرفه ها، فعلا غیرقانونی است.

ماجرای افزایش تعرفه های بخش درمان، چالش هر ساله نظام سلامت است؛ از یک سو مردم نگران گرانی ها هستند و از سوی دیگر، پزشکان و متخصصان، خواستار افزایش تعرفه ها.

در این وضعیت هر سال هم پول بیشتری از جیب مردم می رود.

امسال اما وعده داده شده که افزایش تعرفه ها با حمایت قابل توجه بیمه ها همراه خواهد بود.

اما نکته اصلی اینجاست که بیمه ها طی سال های گذشته حمایت مناسبی برای جبران خسارت های درمانی مردم نداشته اند؛ مسئله ای که در نظرسنجی روز سه شنبه ایسپا هم اعلام شده که بیش از 50درصد مردم از خدمات درمانی بیمه ها رضایت ندارند و سازمان تامین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گرانی غیرقانونی ویزیت بیماران

گرانی غیرقانونی ویزیت بیماران