مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 اردیبهشت 1401 ساعت 13:272022-04-28سياسي

حضور 100 نوزاد در جشنواره گل غلتان امیریه پیش بینی می شود


فرماندار دامغان از برگزاری جشنواره سیزدهم گل غلتان نوزاد به میزبانی شهر امیریه خبر داد و گفت: حضور 100 نوزاد در جشنواره گل غلتان امیریه پیش بینی می شود.

- ، جشنواره سیزدهم گل غلتان نوزاد به میزبانی شهر امیریه برگزار می شود، ابراز داشت: اجرای این مراسم با مشارکت عمومی مردم امیریه در تاریخ 15 و 16 اردیبهشت ماه سال جاری خواهد بود.

وی بابیان اینکه شهر امیریه دامغان در این دو روز میزبان سه هزار میهمان خواهد بود، افزود: حضور 100 نوزاد در جشنواره گل غلتان امیریه پیش بینی می شود.

فرماندار دامغان بابیان اینکه تلاش شد تا در کنار این مراسم اقتصاد مردم محلی نیز رونق یابد، افزود: برپایی نمایشگاه صنایع دستی، کرباس بافی، صنایع بسته بندی پسته و آجیل، بازدید از باغ های گل و مراسم گل چینان، اجرای بازی های بومی محلی، اجرای موسیقی سنتی و برنامه های شاد و متنوع از حاشیه های برنامه های جشنواره سیزدهم خواهد بود.

بندر آبادی بابیان اینکه آیین گل غلتان نوزاد از دیرباز در شهر امیریه به عنوان یک سنت دیرینه برگزار می شده است، تصریح کرد: این گونه جشنواره ها می تواند در جذب گردشگر و همچنین رونق اقتصاد محلی بسیار کمک کند.

وی افزود: حدود یک هکتار باغات گل محمدی در این شهر وجود دارد که روزانه از این باغات 30 الی 35 کیلو گل محمدی برداشت می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حضور 100 نوزاد در جشنواره گل غلتان امیریه پیش بینی می شود

حضور 100 نوزاد در جشنواره گل غلتان امیریه پیش بینی می شود