مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 اردیبهشت 1401 ساعت 07:472022-04-28سياسي

تمدید 8 ماموریت فضایی حیاتی توسط ناسا


هم اکنون بخش علوم سیاره ای ناسا در حال مدیریت 14 فضاپیمای مختلف است که در سراسر منظومه شمسی پراکنده شده اند و 12 مأموریت دیگر نیز در مراحل برنامه ریزی و اجرا قرار دارند.

- آژانس فضایی آمریکا (ناسا) به تازگی 8 ماموریت فضایی حیاتی را تمدید کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پس از تکمیل ارزیابی ماموریت چندین فضاپیمای ناسا، این آژانس فضایی تصمیم گرفته است تا هشت ماموریت را با توجه به بهره وری علمی بالای آنها و پتانسیل هر ماموریت برای گسترش و تعمیق درک ما از منظومه شمسی و فراتر از آن تمدید کند.

ناسا هم اکنون نیز در مراحل توسعه یا استقرار 12 ماموریت دیگر است تا با شرکای عمومی و خصوصی خود در سراسر جهان اطمینان حاصل کند که قرن 21 قرنی بسیار عالی برای جهان علم در حوزه فضا است.

8 ماموریت تمدیدی ناسا ماموریت های تمدید شده شامل ماموریت های نیو هورایزنز (New Horizons)، اسیریس-رکس (OSIRIS-Rex)، مدارگرد شناسایی قمری (LRO)، کاوشگر اینسایت (InSight)، آزمایشگاه علوم مریخ ملقب به کنجکاوی (Curiosity)، ماموریت MAVEN ، مدارگرد شناسایی مریخ و اودیسه مریخ (Mars Odyssey) هستند.

بنابراین این ماموریت ها تا زمانی که با یک خطای سیستمی مرگبار مواجه شوند یا به هر دلیلی از کار بیفتند و نابود شودن، به فعالیت خود ادامه خواهند داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمدید 8 ماموریت فضایی حیاتی توسط ناسا

تمدید 8 ماموریت فضایی حیاتی توسط ناسا