مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 اردیبهشت 1401 ساعت 11:172022-04-27سياسي

علی اکبر صالحی: اگر موضع منطقی ایران نبود، برجام فسخ شده بود


رییس سابق سازمان انرژی اتمی با بیان این که اگر برجام بخواهد از بن بست فعلی جان سالم به در ببرد، باید اعتماد متقابل بازسازی شود، تصریح کرد: اگر واکنش معقول و موضع منطقی ایران نبود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، علی اکبر صالحی رییس سابق سازمان انرژی اتمی در بیست و دومین کنفرانس آمالدی که 17 تا 19 فروردین در رم ایتالیا برگزار شد، درباره سرنوشت برجام و مذاکرات وین و وضعیت منطقه غرب آسیا به سخنرانی پرداخت.

وی درباره بن بست طولانی مدت با غرب از سال 2000 گفت: علیرغم همه پیامدهای منفی ناشی از آن، در نهایت این مورد منجر به تغییر دیدگاه در بدنه سیاست آمریکا به ویژه در دوره دوم ریاست جمهوری اوباما شد.

تحمیل آشکارا و بیهوده­ موسوم به غنی سازی صفر جای خود را به رویکردی عمل­گرایانه ­تر و راه حل محور در واشنگتن داد که اتفاقاً توسط ایران نیز متقابلاً پاسخ داده شد.

مذاکرات بسیار جالب و به همان اندازه هیجان­ انگیز و چالش برانگیز، در نهایت به توافق هسته­ ای نوید­بخش برد-برد به نام برجام ختم شد.

توافقی که حقوق و امتیازات قانونی مسلم ایران را که در معاهده عدم گسترش سلاح های هسته ­ای و اساسنامه آژانس بین المللی انرژی اتمی تصریح شده است، تضمین می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علی اکبر صالحی: اگر موضع منطقی ایران نبود، برجام فسخ شده بود

علی اکبر صالحی: اگر موضع منطقی ایران نبود، برجام فسخ شده بود