مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 اردیبهشت 1401 ساعت 08:122022-04-27بين الملل

خطاب سرود انقلابی ایتالیا از فاشیسم به صهیونیسم!+فیلم


در تازه ترین مورد از خوانش اعتراضی و کنایه ای سرود انقلابی «بلا چاو» که در سطح گسترده ای در رسانه ها و فضای مجازی خبرساز شده، ویدیوی حمایت گردشگران ایتالیایی از مقاومت فلسطین بود که با خواندن ترانه ضدفاشیستی «بلا چاو» خطاب به نظامیان رژیم اشغالگر قدس .

- خبرگزاری فارس ـ گروه موسیقی ـ علیرضا سپهوند: بلا چاو به ایتالیایی: Bella Ciao ، به معنیِ خداحافظ ای زیبا نام ترانه ای است که در زمان جنگ جهانی دوم میان سال های 1943 تا 1945 در بحبوحهٔ جنگ داخلی ایتالیا پارتیزان ها و مخالفان فاشیسم در ایتالیا می خواندند.

این آهنگ که به نماد مبارزات آزادی خواهانه تبدیل شده است، به زبان های بسیاری ترجمه شده و خوانندگان مختلفی آن را اجرا کرده اند.

بلا چاو را در اصل کارگران فصلی مزارع گندم و زنان دهقان شالیزارهای ایتالیا از اواخر قرن نوزدهم تا اوایل قرن بیستم با متن های مختلفی زمزمه می کردند.

مضمون این ترانه، جوانی زودگذر و سختی کار در مزارع بود.

بلا چاو را بار دیگر پارتیزان ها و جنبش ضدفاشیسم ایتالیا در دهه 1940 احیا کردند این بار با مضمون مقاومت و ترانه ای دربارهٔ شورش، خشونت و مرگ.

  به فاصله کوتاهی از احیاء دوباره بلا چاو که حالا نمودی کاملا انقلابی به خود گرفته بود، در بسیاری از مناطق مختلف جهان هرجا بی عدالتی و ظلمی نمود می یافت، این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطاب سرود انقلابی ایتالیا از فاشیسم به صهیونیسم!+فیلم

خطاب سرود انقلابی ایتالیا از فاشیسم به صهیونیسم!+فیلم