مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 اردیبهشت 1401 ساعت 00:022022-04-26سياسي

خطیب: نمی شود از مظلوم حمایت کرد و نسبت به مسأله فلسطین بی اعتنا بود


بحث جنگ با ظالم و حمایت از مظلوم بدون توجه به فلسطین اصلا محقق نخواهد شد، امام خمینی هم عبارتی دارند، مبنی بر اینکه یکی از علل مبارزه با رژیم شاه رابطه دوستانه و نزدیک آن با رژیم صهیونیستی بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، مسأله فلسطین و آرمان قدس از جدی ترین و مهم ترین محورهای گفتمان انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران است که چه در حوزه اجتماعی نظیر راهپیمایی روز قدس و فعالیت های فکری و فرهنگی مختلف در این حیطه، چه در حوزه سیاست نظیر اخذ مشی و روش خاص در روابط با کشورها کاملاً تبلور یافته است.

  فاطمه خطیب، فعال فرهنگی بین الملل و پژوهشگر حوزه فلسطین در این باره گفت: جریان انقلاب اسلامی که از اوایل قرن گذشته با مبارزات پراکنده در ایران، همسو با کشور های دیگر در جهان اسلام شکل گرفته است، دو آرمان اساسی را دارا بود.

اولین آرمان جریان انقلاب اسلامی، مبارزه و تقابل با ظلم و ظالم که در ادبیات حضرت امام از استکبار و مستکبرین استفاده شده و حمایت از مستضعفان و مظلوم عالم بود.

دومین جریان فکری مهم هم برپایی شریعت اسلام است که از هر دو حیث فلسطین از اهمیت مهمی برخوردار خواهد بود و حمایت از آن برای گفتمان انقلاب اسلامی، بن مایه های معرفتی و عمیقی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطیب: نمی شود از مظلوم حمایت کرد و نسبت به مسأله فلسطین بی اعتنا بود

خطیب: نمی شود از مظلوم حمایت کرد و نسبت به مسأله فلسطین بی اعتنا بود