مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 اردیبهشت 1401 ساعت 16:422022-04-26پزشكي

برخی سیگاری ها هیچگاه دچار سرطان ریه نمی شوند!


محققان با بررسی سلول های ریه افراد سیگاری و غیر سیگاری به نتاج جالبی در خصوص ارتباط سیگار کشیدن با ابتلا به سرطان ریه رسیدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران، سرطان ریه یکی از علل اصلی مرگ و میر به وسیله سرطان در آمریکا محسوب می شود که به شدت با کشیدن سیگار مرتبط است.

برای دهه ها، محققان احتمال می دادند مواد سرطان زای شیمیایی که در دود سیگار وجود دارند به دی ان ای فرد آسیب وارد کرده و سبب جهش هایی در دی ان ای شوند که سرطان زا هستند.

با وجود این محدودیت هایی که در روش های مطالعه و طراحی وجود دارد تا الان سبب شده اند این نظریه به شکلی قطعی ثابت نشود؛ چرا که راهی برای اندازه گیری دقیق جهش ها در سلول های طبیعی وجود ندارد، اما به تازگی محققان کالج پزشکی آلبرت اینشتین نیویورک در آمریکا از روش هایی جدید برای ارزیابی جهش های ژنتیکی در میان سلول های افراد سیگاری و غیرسیگاری استفاده کردند.

آن ها دریافتند افراد سیگاری جهش بسیار شدیدتری در سلول های ریه خود در مقایسه با افراد غیر سیگاری داشتند؛ هرچند افرادی که اعتیاد شدیدتری به سیگار داشتند جهش بیشتری نسبت به افرادی که اعتیاد کمتری دارند، نداشتند.

محققان در این پژوهش از 33 نفر نمونه های سلول های ریه را گرفتند از جمله: 12 بزرگسال در سنین بین 18 تا 86 سال که سابقه سیگار کشیدن ندا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برخی سیگاری ها هیچگاه دچار سرطان ریه نمی شوند!

برخی سیگاری ها هیچگاه دچار سرطان ریه نمی شوند!