مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 اردیبهشت 1401 ساعت 13:572022-04-26اقتصادي

اختصاص 398 میلیارد ریال اعتبار برای تامین میان مدت آب شهر تربت حیدریه


مدیرعامل شرکت تبصره 2 آبفای تربت حیدریه گفت: 398 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح آبرسانی و تامین آب شرب این شهر اختصاص یافت.

- علیرضا عباسی مدیرعامل شرکت تبصره 2 آبفای تربت حیدریه به خبرنگار فارس گفت: 398 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح آبرسانی و تامین آب شرب این شهر اختصاص یافت که پرداخت این مبلغ در جریان سفر هیئت دولت به خراسان رضوی قطعی شد.

وی افزود: طرح ملی آبرسانی به شهر تربت حیدریه قرار بود سال 1400 تکمیل شود.

اما با وجود 90 درصد پیشرفت در اجرا ،  به دلیل ادامه پدیده خشکسالی ، افت منابع آب و خشک شدن برخی چاه های شرب به هدف مورد نظر نرسید و تا سال 1403 تمدید شد.

عباسی، نیاز آبی شهر تربت حیدریه را بر اساس مطالعات موجود 625 لیتر برثانیه اعلام کرد و گفت: در سال 1400 این شهرستان با کمبود 80 لیتر بر ثانیه مواجه بود و پیش بینی می شود این کسری با تکمیل طرح میان مدت جبران شود.

وی همچنین از حفر 3 حلقه چاه و یک حلقه در دست اقدام در منطقه جعفرآباد شهرستان تربت حیدریه خبر داد و افزود: قرار است آب استحصالی این چاه ها از طریق 13کیلومتر خط جمع آوری و انتقال، به شهر تربت حیدریه هدایت شود.

عباسی خاطر نشان کرد: طرح بلند مدت آبرسانی به شهر تربت حیدریه پس از تکمیل و بهره برداری از این طرح میان مدت، عملیاتی خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختصاص 398 میلیارد ریال اعتبار برای تامین میان مدت آب شهر تربت حیدریه

اختصاص 398 میلیارد ریال اعتبار برای تامین میان مدت آب شهر تربت حیدریه