مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 اردیبهشت 1401 ساعت 19:072022-04-25اجتماعي

اهواز آلوده ترین شهر کشور


در سال گذشته اهواز با 214 روز ناسالم، کرج با 185 روز و سپس اراک با 165 روز آلوده ترین شهرهای کشور بودند در حالی که جایگاه اراک در سال 1399، با 55 روز، - ششمین شهر کشور بوده است.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: اراک پس از اهواز و اصفهان سومین شهر آلوده کشور است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا؛ مهدی مصطفوی پنجم اردیبهشت ماه 1401 در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان مرکزی با اشاره به روز زمین پاک گفت: به این مناسبت اقداماتی چون پاکسازی تالاب میقان با حضور دانش آموزان، افتتاح تصفیه فاضلاب صنعتی در شهرستان زرندیه و آموزش دانش آموزان در مدارس انجام شد و پویش مسیر سبز؛ ایران پاک با هدف پاکسازی جاده های استان، از فردا و از شهر مهاجران آغاز می شود.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون با پدیده گرد و غبار و کانون های فرامنطقه ای مواجه هستیم و وضعیت خوبی را شاهد نیستیم و تا امروز 18 روز آلوده را در اراک پشت سر گذاشته ایم.

مصطفوی بیان کرد: در سال گذشته، اراک، هشت روز پاک، 192 روز سالم، 144 روز ناسالم برای گروه های حساس و 17 روز ناسالم برای تمامی گروه های سنی، سه روز بسیار ناسالم و یک روز خطرناک را تجربه کرد و در واقع 165 روز ناسالم ثبت شد که در 14 روز دی اکسید گوگرد آلاینده مسئول بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهواز آلوده ترین شهر کشور

اهواز آلوده ترین شهر کشور