مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 اردیبهشت 1401 ساعت 10:572022-04-25سياسي

امامان محله توانایی کاهش مؤثر پرونده های قضایی را دارند


حجت الاسلام هادی صادقی با بیان اینکه امامان محله توانایی کاهش مؤثر پرونده های قضایی را دارند، گفت: فرهنگ اسلامی ابزارهای متنوع حل اختلاف جایگزین دادگاه را دارد.

- ، حجت الاسلام هادی صادقی رییس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه، در نشست بررسی ظرفیت مساجد در داوری و حل اختلافات در تالار اندیشه بخش مسجد جامعه پرداز بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم اظهار کرد: ارتقا و تعالی دادن ائمه جماعات از صرفاً اقامه نماز جماعت به امامت مسجد و امامت محله که فردی با ابعاد وظیفه ای فراتر است، کار عظیمی بوده و خوشبختانه در حال انجام است.

وی افزود: دستگاه قضا برای گسترش عدل در جامعه شکل گرفته است و در اکثر کشورها هم وجود دارد اما آیا صرفاً برای حل اختلاف بین مردم و گسترش عدالت نیاز به مراجعه به قوه قضاییه است؟ پاسخ منطقی منفی است.

صادقی اشاره کرد: تجربه جهانی و آموزه های اسلامی پاسخی متفاوت و متنوع برای حل اختلاف وجود دارد، در فرهنگ عمومی بین المللی شیوه های حل اختلاف غیر قضایی وجود دارد که به ADR معروف هستند.

برپایی دادگاه و صدور حکم قضایی وظیفه حاکمیتی است اما نظام های مختلف سیاسی و قضایی به این نیاز رسیده اند که سازوکارهایی در کنار قوا قاهره و قضاییه برای حل اختلافات وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امامان محله توانایی کاهش مؤثر پرونده های قضایی را دارند

امامان محله توانایی کاهش مؤثر پرونده های قضایی را دارند