مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 اردیبهشت 1401 ساعت 03:022022-04-24حوادث

به بهانه قتل یک پلنگ دیگر؛ برای محیط زیست به تخته بزنید!


مرگ پلنگ در استانی که لقب ورزشکاران نام آورش پلنگ است، به خودی خود رویدادی تراژیک محسوب می شود، اما نه وقتی که بدانیم تکراری و مسبوق به سابقه است و حتما در آینده هم تکرار خواهد شد! ابتدا: به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، برای شروع این روایت تلخ می بایست به سال 1391 برویم؛ تقریبا ده سال قبل، البته در میانه های پاییز آن سال بود که خبر رسید یک گربه سان وحشی (؟) به شهروندی از اهالی دماوند (شهر مرکزی شهرستانی با همین نام در شرق تهران و جنوب شرقی کوه دماوند) جمله ور شده و وی را مجروح کرده است.

خبری که نقطه عزیمت گروهی به ظاهر متخصص و شکل گیری فاجعه ای بزرگ است.

زمانی که ماموران اداره محیط زیست این شهرستان به همراه محیط بانان کوه سفید به محل گزارش می رسند، ابتدا تایید می کنند که گربه سان مذکور، پلنگ است و ظاهرا با همین تشخیص، تمام دانش شان به اتمام می رسد؛ این را می شود از خبر حمله حیوان به رییس وقت اداره محیط زیست شهرستان و یکی دیگر از محیط بانان دریافت که موجب مجزوح شدن ایشان می گردد.

فاجعه زمانی تکمیل می شود که وقتی محیط بانان متوجه می شوند که توان گرفتن پلنگ را ندارند، به خشونت بی حد و حصر متوسل می شوند و حیوان را می کشند! کشتن گونه ای در معرض انقراض، آن هم توسط محیط بانان و در حضور عالی ترین مقام محیط زیستی شهرستان که معلوم نیست انگیزه اش برای حضور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به بهانه قتل یک پلنگ دیگر؛ برای محیط زیست به تخته بزنید!

به بهانه قتل یک پلنگ دیگر؛ برای محیط زیست به تخته بزنید!