مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 اردیبهشت 1401 ساعت 14:322022-04-24بين الملل

راهبرد جدید آمریکا در آسیای مرکزی؛ شگردهای تازه برای انتقام از روسیه


کارشناس مسائل سیاسی آسیای مرکزی با اشاره به سفر معاون وزیر امور خارجه آمریکا به قرقیزستان گفت: آسیای مرکزی از نگاه آمریکا در واقع بستری برای ایجاد مشکل برای روسیه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، مارس ساریف کارشناس مسائل سیاسی درباره سفر عذرا ضیا معاون وزیر امور خارجه آمریکا به بیشکک گفت: آسیای مرکزی بستری برای ایجاد مشکل برای روسیه است.

چند روز قبل عذرا ضیا معاون وزیر امور خارجه در امور امنیت مدنی، دموکراسی و حقوق بشر ایالات متحده وارد بیشکک شده با ادیل بایسالوف معاون نخست وزیر قرقیزستان دیدار و پیشنهاد انعقاد توافقنامه جدیدی در زمینه همکاری های اقتصادی و فنی را داد.

لازم به ذکر است که چنین توافقی بین بیشکک و واشنگتن وجود ندارد چرا که در سال 2015 و در زمان ریاست جمهوری الماس بک آتامبایف ، طرف قرقیز به دلیل اعطای عنوان مدافع حقوق بشر از سوی وزارت امور خارجه آمریکا به عظیم ژان عسکروف ، که متهم به تحریک درگیری های قومیتی در ژوئن سال 2010 در جنوب این کشور، به طور یکجانبه آن را لغو کرد.

ضیا در سفر خود به قرقیزستان همچنین با روسلان قزاق بایف وزیر وقت امور خارجه این کشور دیدار کرد.

علاوه بر این، وی نشستی با نمایندگان جامعه مدنی برگزار و با رهبران سیاسی و نمایندگان تجاری در مورد مسائل توانمندسازی زنان گفت و گو کرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهبرد جدید آمریکا در آسیای مرکزی؛ شگردهای تازه برای انتقام از روسیه

راهبرد جدید آمریکا در آسیای مرکزی؛ شگردهای تازه برای انتقام از روسیه