مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 اردیبهشت 1401 ساعت 08:572022-04-24اقتصادي

برق خوشه های طلایی در دل کویر/ افزایش 30 درصدی برداشت گندم در خراسان جنوبی


رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از پیش بینی برداشت 47 هزار تن گندم در سال جاری خبر داد و گفت: پیش بینی می شود برداشت گندم در استان 30 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد.

- مهدی جعفری رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: سطح زیرکشت محصولات زراعی خراسان جنوبی 72 هزار و 170 هکتار است که سالانه از این سطح 670 هزار تن انواع محصولات کشاورزی برداشت می شود.

وی با اشاره به برداشت محصول گندم از سطح 18 هزار هکتار مزارع آبی استان، بیان داشت: بیشترین سطح زیر کشت گندم در استان مربوط به شهرستان قاین با 3 هزار و 235 هکتار است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از برداشت گندم آبی از مزارع شهرستان نهبندان خبر داد و عنوان کرد: به دلیل کویری بودن منطقه و گرمای هوا برداشت خوشه های طلایی در این نقطه استان آغاز شده است.

افزایش 40 درصدی برداشت گندم در نهبندان جعفری با اشاره به اینکه 5 هزار هکتار از مزارع این شهرستان زیر کشت گندم و جو رفته است، تبیین کرد: پیش بینی می شود از این سطح 12 هزار تن محصول برداشت شود که نسبت به سال گذشته افزایش 40 درصدی را نشان می دهد.

وی از پیش بینی برداشت 47 هزار تن گندم در سال جاری خبر داد و گفت: پیش بینی می شود برداشت گندم در استان 30 درصد نسبت به سال گذشته افزایش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برق خوشه های طلایی در دل کویر/ افزایش 30 درصدی برداشت گندم در خراسان جنوبی

برق خوشه های طلایی در دل کویر/ افزایش 30 درصدی برداشت گندم در خراسان جنوبی