مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 اردیبهشت 1401 ساعت 13:022022-04-22سياسي

عاشقانه های یک خوشنویس با صاحب وحی/نقش کلام الله بر 800 محراب نماز


خبرگزاری فارس-همدان؛ رخصت می گیرد، قلم در دستانش گل سرخ می شود و آیه به آیه ریسه می کند، محراب به محراب در جستجوی آرزوی نوجوانی قلم می زند و معجزه را کاشی به کاشی می نگارد، گویی قصه اش پای کتیبه های بقاع متبرکه، مساجد، تکایا و حسینیه ها نقش بسته است.

قصه رفاقت قلم و دوات و آقای مومنی را می گویم که در قبله گاه عشق جان گرفت و کتیبه های بیش از 800 محراب مسجد و بقاع متبرکه را نگاشت؛ از سال 67 جامه هنر قدسی خوشنویسی به تن کرده و از سال 70 کتیبه نگاری روی کاشی هفت رنگ و سنتی را دست گرفته است آن هم با اجرای کاشی ساز، نقاش و مینیاتوریست همدانی استاد حاج حسن قربانی.

مشق قرآن سعادت الهی خوش نوشتن در محراب تمنای کودکی اش بود که به مدد خداوند محقق شده و حالا بعد از غزل و رباعی کلام وحی کتابت می کند؛ مومنی آغاز کلامش را مزین به یمن و برکت کتیبه نگاری می کند و می گوید: مشق کردن مضامین قرآنی و عرفانی سعادتی است که قسمت من شده به همین دلیل این روزی را به مسائل مالی پیوند نمی دهم و در قید و بند دستمزد نیستم چراکه جنبه معنوی کار ارزشمندتر است.

 اما خاطره به یادماندنی از قلم زدن و کتیبه نگاشتن شاهزاده حسین همدان در ذهن و قلبم حک شده که این گفت وگو را با آن شروع می کنم؛ پس از به پایان رسیدن کتیبه های شاهزاده حسین هدیه ای به عنوان قدردانی برای بنده در نظر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عاشقانه های یک خوشنویس با صاحب وحی/نقش کلام الله بر 800 محراب نماز

عاشقانه های یک خوشنویس با صاحب وحی/نقش کلام الله بر 800 محراب نماز