مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 اردیبهشت 1401 ساعت 12:522022-04-22سياسي

عاشقانه های یک خوشنویس با صاحب وحی/نقش کلام وحی بر 800 محراب نماز


قصه رفاقت قلم و دوات و آقای مومنی را می گویم که در قبله گاه عشق جان گرفت و کتیبه های بیش از 800 محراب مسجد و بقاع متبرکه را نگاشته؛ او همه عمر دل در گرو این کلک خیال انگیز نهاده و برگزیده شده تا کلام الهی را تحریر کند.

- خبرگزاری فارس-همدان؛ رخصت می گیرد، قلم در دستانش گل سرخ می شود و آیه به آیه ریسه می کند، محراب به محراب در جستجوی آرزوی نوجوانی قلم می زند و معجزه را کاشی به کاشی می نگارد، گویی قصه اش پای کتیبه های بقاع متبرکه، مساجد، تکایا و حسینیه ها نقش بسته است.

قصه رفاقت قلم و دوات و آقای مومنی را می گویم که در قبله گاه عشق جان گرفت و کتیبه های بیش از 800 محراب مسجد و بقاع متبرکه را نگاشت؛ از سال 67 جامه هنر قدسی خوشنویسی به تن کرده و از سال 70 کتیبه نگاری روی کاشی هفت رنگ و سنتی را دست گرفته است آن هم با اجرای کاشی ساز، نقاش و مینیاتوریست همدانی استاد حاج حسن قربانی.

مشق قرآن سعادت الهی خوش نوشتن در محراب تمنای کودکی اش بود که به مدد خداوند محقق شده و حالا بعد از غزل و رباعی کلام وحی کتابت می کند؛ مومنی آغاز کلامش را مزین به یمن و برکت کتیبه نگاری می کند و می گوید: مشق کردن مضامین قرآنی و عرفانی سعادتی است که قسمت من شده به همین دلیل این روزی را به مسائل مالی پیوند نمی دهم و در قید و بند دستمزد نیستم چراکه جنبه معنوی کار ارزشمندتر ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عاشقانه های یک خوشنویس با صاحب وحی/نقش کلام وحی بر 800 محراب نماز

عاشقانه های یک خوشنویس با صاحب وحی/نقش کلام وحی بر 800 محراب نماز