مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 اردیبهشت 1401 ساعت 13:422022-04-21سياسي

راه ساده برای پاک کردن گناهان گوش و چشم انسان


یکی از راه های توبه این است که انسانی که گناه کرده بنشیند و فضائل امیرالمومنین را متواضعانه بخواند، متواضعانه نقل کند و متواضعانه بشنود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، آیت الله میرباقری در تاریخ 23 اردیبهشت ماه 99 که مصادف با شب قدر بود، مباحثی پیرامون فضائل امیرالمومنین مطرح کردند که بخش هایی از آن را در ادامه خواهید خواند: - این روایت را مرحوم صدوق در امالی از امام صادق علیه السلام نقل کردند و حضرت هم از پدران بزرگوارشان تا می رسد به وجود مقدس نبی اکرم که فرمودند: إِنَّ اللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی جَعَلَ لِأَخِی عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ فَضَائِلَ لَا یُحْصِی عَدَدَهَا غَیْرُهُ (1)، خدای متعال برای امیرالمومنین که مقام اخوت با نبی اکرم دارند فضائلی قرار داده که جز خدای متعال کسی نمی تواند آنها را احصا کند.

روایات هم وقتی این آیه شریفه وَ إِنْ تَعُدُّوا نِعْمَهَ اللَّهِ لا تُحْصُوها (نحل/18) را در مقام تأویل بیان می کنند، می فرماید مقصود فضائل اهل بیت است.

- وَ الْبَحْرُ یَمُدُّهُ مِنْ بَعْدِهِ سَبْعَهُ أَبْحُر ما نَفِدَتْ کَلِماتُ اللَّه (لقمان/27)، اگر تمام درخت ها قلم بشوند و تمام دریاها مرکب بشوند و باز بعد از این دریاها، دریاهای دیگری باشد، کلمات الهی تمام نمی شود، که فرمود: مراد از کلمات یعنی معص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه ساده برای پاک کردن گناهان گوش و چشم انسان

راه ساده برای پاک کردن گناهان گوش و چشم انسان