مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 اردیبهشت 1401 ساعت 10:472022-04-21اجتماعي

جولان حفاران گنج در ارتفاعات سوادکوه/ 4 متخلف دستگیر شدند


دادستان شهرستان سوادکوه با اشاره به اینکه طی سال گذشته 50 حفار غیرمجاز در این شهرستان دستگیر شدند، گفت: در روزهای اخیر در پی اعلام حفاری در ارتفاعات سوادکوه چهار متخلف دستگیر شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، عده ای از سوداگران میراث مادی با حفاری در منطقه سوادکوه در پی یافتن گنج و میراث فرهنگی در غفلت و یا تغافل اقدام به حفاری و کنده کاری ها در دل طبیعت کردند.

ردپای حفاران غیرمجاز و سوداگران گنج به طمع به چنگ آوردن زیرخاکی یا گنج، خواب آرام طبیعت مازندران را برهم زده است.

متاسفانه در گوشه گوشه این طبیعت سرسبز به ویژه مناطق کم تردد و خلوت شاهد حفاری ها و کنده کاری های هستیم که بزرگ ترین آسیب ها را به میراث پیشینیان ما وارد می کنند.

باید گفت آثار زیان بار این اقدام آنان تا سالیان سال باقی می ماند و تاثیر این کار حتی زندگی جانوران و درختان را هم دچار اختلال می کند و باید بدانند که ادامه این روند اتفاقات تلخ تری را رقم خواهد زد.

در همین ارتباط محمد خانلری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان سوادکوه، گفت: گزارش های دریافتی درباره حفاری غیرمجاز برای کشف اشیای تاریخی و رصد اقدامات متخلفان و با دستور قضایی 4 نفر از مرتکبان این تخلف حین حفاری غیرمجاز دستگیر شدند که پرونده آن ها در دستگاه قضایی تشکیل شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جولان حفاران گنج در ارتفاعات سوادکوه/ 4 متخلف دستگیر شدند

جولان حفاران گنج در ارتفاعات سوادکوه/ 4 متخلف دستگیر شدند