مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 فروردین 1401 ساعت 13:122022-04-20اقتصادي

افزایش 33 درصدی اهدای خون طی ماه رمضان در آذربایجان غربی


مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی از افزایش33 درصدیذ اهدای خون طی رمضان خبر داد و گفت: طی ماه رمضان تعداد 3658 نفر به سازمان انتقال خون مراجعه و تعداد 2هزار 959 خون اهدا کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه مجتبی قهرمان رضاییه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به افزایش اهدای خون در ماه رمضان اظهار داشت: طی ماه رمضان  تعداد 3658 نفر به سازمان انتقال خون مراجعه و تعداد 2هزار 959 خون اهدا کردند .

وی ادامه داد: سال گذشته 640 هزار و 530 واحد خونگیری انجام و طی یک ماه گذشته 7/3 درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته شاهد افزایش اهدای خون در استان هستیم.

قهرمان رضاییه با اشاره به اینکه فرهنگ اهدا خون بایستی در جامعه نهادینه شود بیان کرد: در حال حاضر 1500 واحد خون ذخیره در استان وجود دارد و هیچ مشکلی در ذخیره خونی نداریم اما اگر اهدا خون به طور مستمر انجام نشود در تهیه پلاکت با مشکل مواجه خواهیم شد.

این مقام مسوول ادامه داد: با اهدای خون میتوان جان سه نفر را به راحتی نجات داد و در شرایط مناسب و مطلوب، زمان نگهداری خون بین 28 تا 30 روز و پلاکت بین 3 الی 4 روز است.

مدیر کل انتقال خون آذربایجان غربی اذعان کرد: بنا به محدودیت های موجود، نمی توانیم در تمام شهرهای استان مرکز ثابت انتقال خون راه اندازی کنیم و انتقال خون سازمان دولتی است و ایجاد مرکز جدی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 33 درصدی اهدای خون طی ماه رمضان در آذربایجان غربی

افزایش 33 درصدی اهدای خون طی ماه رمضان در آذربایجان غربی