مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 فروردین 1401 ساعت 11:022022-04-20اقتصادي

2959 واحد خون در آذربایجان غربی اهدا شد/ضرورت اهدای مستمر خون


مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی گفت: از ابتدای ماه رمضان تاکنون سه هزار و 568 نفر به انتقال خون استان مراجعه کردند و دو هزار و 959 واحد خون جمع آوری شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازکاهش آمار خون گیری و اهدای خون بودیم ولی مشکلی در خصوص تأمین خون و برآورده های خون بیمارستانی نداشتیم.

وی با اشاره به محدودیت نگهداری خون و فرآورده های خون خاطرنشان کرد: هر شخص سالیانه سه بار امکان اهدای خون دارد و اهدای خون با اهدای عضو برابر است.

قهرمان رضاییه گفت: سال گذشته 640 هزار و 530 واحد خون گیری داشتیم و در یک ماهه اخیر 7.

3 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داریم.

مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی یادآور شد: در شرایط مناسب و مطلوب، زمان نگهداری خون بین 28 تا 30 روز و پلاکت بین 3 الی 4 روز است.

وی افزود: در حال حاضر در شهر ارومیه، خوی، مهاباد، نقده و میاندوآب پایگاه ثابت انتقال خون و در بقیه شهرها نیز تیم های سیار جهت دریافت خون اهدایی، اهدا کنندگان با برنامه ریزی ارسال می شود.

قهرمان رضاییه با بیان اینکه بنا به محدودیت های موجود، نمی توانیم در تمام شهرهای استان مرکز ثابت انتقال خون راه اندازی کنیم، گفت: انتقال خون سازمان دولتی است و ایجاد مرکز جدید نیازمند تعریف چارت سازمانی بوده و برای این منظور نیازمند دستورالعمل فنی و ستادی از سوی انتقال خون ایران هس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2959 واحد خون در آذربایجان غربی اهدا شد/ضرورت اهدای مستمر خون

2959 واحد خون در آذربایجان غربی اهدا شد/ضرورت اهدای مستمر خون