مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 فروردین 1401 ساعت 09:022022-04-20اقتصادي

جلوگیری از شیوع آنفلوانزای پرندگان در استان اردبیل


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: در حال حاضر مشکلی از نظر بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان اردبیل وجود ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی استانداری، رضا قاسمیان اظهار کرد: در حال حاضر مشکلی از نظر بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان اردبیل وجود ندارد و مردم بـا اطمینان خاطر گوشت سفید و طیور مصرفی و تخم مرغ را به صورت بسته بندی تهیه و مصرف نمایند.

وی افزود: در حال حاضر شاهد بروز، شیوع و گسترش این بیماری در طیور صنعتی، بومی و روستایی نیستیم اما فعالان صنعت طیور استان تدابیر امنیتی و بهداشتی را حتماً مد نظر قرار دهند و با اداره کل دامپزشکی استان به نحو مطلوب همکاری داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل تصریح کرد: طی 6 ماه گذشته، 2مورد کانون بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان اردبیل شناسایی شده بود که خوشبختانه با تدبیر و تلاش به موقع مهار شد و در حال حاضر مشکلی از این جهت وجود ندارد.

وی گفت: کانون اول 10 آبان سال گذشته در شهرستان انگوت و کانون دوم بیماری نیز 11 فروردین سال جاری در باغ شریعت اردبیل و تلف شدن بیش از 50 قطعه کلاغ شناسایی و با حضور تیم های تخصصی و اجرایی، منطقه به طور کامل قرنطینه و پاکسازی شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جلوگیری از شیوع آنفلوانزای پرندگان در استان اردبیل

جلوگیری از شیوع آنفلوانزای پرندگان در استان اردبیل