مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 فروردین 1401 ساعت 11:022022-04-19بين الملل

حمله به دفتر نخست وزیر انگلیس با جاسوس افزار اسراییلی


هدف قرار گرفتن دفتر نخست وزیر و وزارت خارجه انگلیس توسط جاسوس افزار اسراییلی خبرساز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری فارس، آزمایشگاه سیتیزن لب دانشگاه تورنتوی کانادا خبر داد که دفتر بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس و همچنین وزارت خارجه این کشور با جاسوس افزار پگاسوس هدف قرار گرفتند.

روزنامه گاردین خبر داد: به بوریس جانسون گفته شده است که دفتر او در داونینگ استریت (دفتر نخست وزیر انگلیس) با استفاده از پگاسوس نرم افزار هک پیچیده ای که می تواند تلفن را به یک دستگاه شنود از راه دور تبدیل کند،   چندین بار احتمالا قرار گرفته است .

به نوشته این روزنامه، طبق گزارش روز دوشنبه آزمایشگاه سیتیزن لب دانشگاه تورنتو، امارات متحده عربی مظنون به سازماندهی حملات جاسوسی علیه خانه شماره 10 (دفتر نخست وزیری انگلیس) در سال های 2020 و 2021 بود .

گاردین ادامه داد: پگاسوس یک نرم افزار هک یا نرم افزار جاسوسی است که توسط شرکت اسراییلی ان اس اُ گروپ (NSO Group) تولید، به بازار عرضه و مجوزش به دولت های سراسر جهان داده شده است و این قابلیت را دارد که گوشی های دارای سیستم عامل آی او اس یا اندروید را آلوده کند .

بنا بر گزارش آزمایشگاه سیتیزن لب ، حملات با استفاده از جاسوس افزار پگاسوس طی همین دو سال (2020 و 2021) علیه وزارت خارجه انگلیس هم انجام شده و این حملات به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمله به دفتر نخست وزیر انگلیس با جاسوس افزار اسراییلی

حمله به دفتر نخست وزیر انگلیس با جاسوس افزار اسراییلی