مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 فروردین 1401 ساعت 12:172022-04-18اقتصادي

خزانه گیری 45 درصدی اراضی شالیزاری گیلان


مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: بیش از 107 هزار هکتار معادل 45 درصد از اراضی شالیزاری استان گیلان خزانه گیری شده است.

- ، ابراهیم اکبرزاده ظهر دوشنبه در گفتگو با رسانه با اشاره به اینکه تاکنون برای 45 درصد اراضی شالیزاری استان گیلان خزانه گیری شده است، افزود: این میزان معادل بیش از 107 هزار هکتار از 238 هزار هکتار اراضی شالیزاری استان گیلان است.

وی با بیان اینکه تا به امروز بیش از 190 هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان گیلان برای کشت شخم زمستانه زده شده اند، گفت: این میزان معادل 80 درصد از اراضی های شالیزاری است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان همچنین در ادامه به زمان رهاسازی آب سد سفیدرود اشاره و اضافه کرد: بر اساس اعلام آب منطقه ای گیلان 12 اردیبهشت ماه زمان آغاز رها سازی آب سد است.

وی با اشاره به نشا در برخی از شالیزارهای استان گیلان، تأکید کرد: با توجه به کاهش سطح آب پشت سد سفیدرود و برای جلوگیری از مشکل کمبود منابع آبی شالیکاران باید بر اساس تقویم زراعی کشت شالیزار خود اقدام کنند.

اکبرزاده ادامه داد: نشا شالیزارها در استان گیلان هر ساله از اواخر زمستان با انجام شخم اول آغاز و در اواخر تیر ماه با برداشت محصول به پایان می رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خزانه گیری 45 درصدی اراضی شالیزاری گیلان

خزانه گیری 45 درصدی اراضی شالیزاری گیلان