مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 فروردین 1401 ساعت 10:222022-04-18اقتصادي

پیش بینی تولید 700 هزار تن گندم در استان فارس


مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: براساس پیش بینی ها امسال بیش از 700 هزار تُن گندم در استان فارس تولید می شود.

- ، صمد رنجبری از آغاز برداشت گندم در مناطق جنوبی این استان خبر داد و گفت: برداشت گندم در شهرستان های مهر و لامرد شروع شده و تاکنون بیش از 200 تن محصول به دست آمده است.

او اظهار داشت: فرآیند برداشت این محصول استراتژیک تا نیمه های شهریور ادامه خواهد داشت و شهرستان هایی مانند اقلید که در مناطق شمالی استان قرار دارند، آخرین شهرستان هایی خواهند بود که فرایند برداشت گندم را تجربه خواهند کرد.

رنجبری از خرید تضمینی گندم در سال جاری مطابق سال های قبل خبر داد و گفت: بر اساس اعلام مسؤولان، نرخ خرید تضمینی در سال جاری 11 هزار و 500 تومان است و پیش بینی می شود، امسال حداقل 500 هزار تن گندم از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان این که بانک عامل خرید تضمینی گندم، مانند سال گذشته بانک کشاورزی است، اظهار داشت: با توجه به اینکه بخشی از کشاورزان در قالب کشت قراردادی اقدام به کشت گندم کرده اند، هزینه بیمه، کود، بذر و سم آن ها توسط دولت پرداخت شده و محصولات این گروه از کشاورزان نیز مستقیم توسط دولت خریداری می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی تولید 700 هزار تن گندم در استان فارس

پیش بینی تولید 700 هزار تن گندم در استان فارس