مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 فروردین 1401 ساعت 14:222022-04-17سياسي

اهمیت رزق معنوی و اطاعت از خداوند


باید خداوند را اطاعت کنیم اما نه به خاطر جهنم و عذاب بلکه به خاطر عظمت و جلال خداوند؛ و این تسلیم امر الهی بودن به خاطر ترس نیست بلکه خداوند را حکیم می دانیم به این معنا که هرکاری خداوند می کند بدون حساب و کتاب نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در دعای روز پانزدهم ماه مبارک رمضان آمده است: بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ‏ اللهمّ ارْزُقْنی فیهِ طاعَهَ الخاشِعین واشْرَحْ فیهِ صَدْری بإنابَهِ المُخْبتینَ بأمانِکَ یا أمانَ الخائِفین خدایا در این روز طاعت بندگان خاشع و خاضع خود را نصیب من گردان و شرح صدر مردان فروتن و خداترس را به من عطا فرما، به حق امان بخشی خود ای ایمنی دل های ترسان.

حجت الاسلام والمسلمین مجید سینایی استاد حوزه در شرح عبارت اللهمّ ارْزُقْنی فیهِ طاعَهَ الخاشِعین می گوید: خیلی از ما به دنبال رزق هستیم و خدا هم بهترین رزق دهنده است.

هرکسی به تناوب درخواست خود طلب خانه، ماشین، ویلا و .

دارد، اما در دعای روز پانزدهم می توان استنباط کرد که رزق و روزی فقط همین موارد نیست، طاعَهَ الخاشِعین به معنای خواستن امور معنوی است که در زمره رزق و روزی های ارزشمند است.

وی ادامه داد: در این دعا اطاعت از خدا به این معنا است که ما از خدا ترس داریم اما نه به خاطر جهنم و عذاب، بلکه به خاطر عظمت و جلال خداوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهمیت رزق معنوی و اطاعت از خداوند

اهمیت رزق معنوی و اطاعت از خداوند