مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 فروردین 1401 ساعت 11:522022-04-17سياسي

مهم ترین چالش در حکمرانی اسلامی


دولت اسلامی متشکل از نهادها و نظاماتی است که در طراز حاکمیت دینی باشد تا در چارچوب آن سیستم های تصمیم گیر و تصمیم ساز و سپس برنامه ریزی متناسب با نیازها و ضرورت های جامعه را بتوان ریل گذاری نمود.

- خبرگزاری فارس- یادداشت مهمان- حجت الاسلام ابوالقاسم علیزاده: دولت اسلامی متشکل از نهادها و نظاماتی است که در طراز حاکمیت دینی باشد تا در چارچوب آن سیستم های تصمیم گیر و تصمیم ساز و سپس برنامه ریزی متناسب با نیازها و ضرورت های جامعه را بتوان ریل گذاری نمود.

تا زمانی که قالب ها و بسترهای تصمیم گیری که از آن به سازمانها و نهادها و نظامات سیاسی و اجرایی یاد می کنیم یا از دوره طاغوت بجای مانده باشد و یا تراوشات و سوغات هایی از فلسفه غرب و اندیشه های لیبرال دمکراسی غربی و نظامهای سرمایه داری مبتنی بر اومانیزم و سکولاریزم و فیمنیزم و امپریالیزم و در نهایت به سلطه و تحکم و زر و زور و فتنه ختم گردد، نمی توان امیدی به بسط و نشر و سایه افکنی حکمرانی اسلامی به شکل واقعی و اثر بخش آن داشت.

در حکمرانی واقعی اسلامی و ولایی اولا اصالت با آموزه ها و ارزشهای دینی است و ثانیا مردم پایه و مردم سالاری که مطابق با اندیشه سیاسی اسلام که بر مبنای رابطه امت و امامی و امام و امتی است، استوار گردیده باشد و ثالثا عدالت محور و مخالف سر سخت شکافهای طبقاتی و خط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهم ترین چالش در حکمرانی اسلامی

مهم ترین چالش در حکمرانی اسلامی