مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 فروردین 1401 ساعت 11:322022-04-17سياسي

جشن امام حسنی ها از نصف جهان تا مشهدالرضا/ پای فقیران می رود سوی کریمان!


امام حسنی ها از روز و شب گذشته مهمان خوان گسترده کریم اهل بیت(ع) شده اند؛ جشن ولادت در جای جای ایران اسلامی برپاست و برنامه های فرهنگی و معنوی مختلفی در جریان است.

- ؛ گروه استان ها: رمضان که به نیمه خود رسید، بوی بهشتی دردانه ای؛ خانه علی (ع) و فاطمه (س) در مدینه النبی را عطرآگین کرد و ملائکه های آسمان را به زمین کشاند تا از حٌسن حَسن تبرک بگیرند و شادباش گویند به بهانه های خلقت هستی.

میوه دل ام ابیها و مولی متقیان و نخستین نوه رسول مهربانی ها که نگاهش به تماشای دنیا باز شد، آسمان مدینه به او سلام کرد؛ او که اولین آیه از سوره کوثر و شبیه ترین به پیامبرخاتم بود.

نامش را خدا برگزید، آنگاه که علی و فاطمه (س) قنداقه نورسیدهشان را نزد رسول اکرم بردند تا او نامی برای فرزندشان انتخاب کند و ایشان نیز منتظر ماندند و بر پروردگار سبقت نگرفتند و از خدا خواستند تا نامی برایش برگزیند که وحی آمد و به رسول خدا فرمود که نامش را حسن بگذارند.

پسر بزرگ علی بن ابی طالب (ع) 7 سال از عمرش شریف پیامبر اسلام را درک کرد و رسول اکرم در فضیلت امام مجتبی (ع) فرمود حسن، او پسر من و فرزند من و پاره تنم و روشنایی چشمم و نور دلم و میوه قلبم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جشن امام حسنی ها از نصف جهان تا مشهدالرضا/ پای فقیران می رود سوی کریمان!

جشن امام حسنی ها از نصف جهان تا مشهدالرضا/ پای فقیران می رود سوی کریمان!