مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 فروردین 1401 ساعت 07:022022-04-17پزشكي

این بیماری بند نمی آید!


یک فوق تخصص خون و سرطان کودکان به معرفی بیماری هموفیلی و تشریح راهکارهای درمانی آن پرداخت.

- دکتر محمدرضا گلپایگانی به مناسبت روز جهانی هموفیلی ( 28 فروردین) در گفت و گو با ایسنا، از هموفیلی به عنوان شایعترین بیماری انعقادی مادرزادی یاد کرد و افزود: این بیماری به علت کمبود فاکتورهای انعقاد خون ایجاد می شود.

وی افزود: در این بیماری با توجه به کمبود فاکتورهای انعقادی، چنانچه بیمار دچار ضربه و یا بریدگی شود، خونریزی آنها دیرتر از افراد طبیعی متوقف می شود.

گلپایگانی با بیان اینکه موارد بیماری هموفیلی در مردان بیشتر است، گفت: این بیماری که بصورت مادرزادی به افراد منتقل می شود، وابسته به X مغلوب است، بنابراین در پسران بیشتر از دختران دیده می شود.

گلپایگانی با اشاره به وجود انواع بیماری هموفیلی، گفت: برحسب کمبود هریک از انواع فاکتورهای انعقادی، بیماری هموفیلی دسته بندی می شود که شایعترین آن هموفیلی نوع A (به دلیل کمبود فاکتور 8 انعقادی)، هموفیلی نوع B( به دلیل کمبود فاکتور 9 انعقادی) و هموفیلی نوع C( به دلیل کمبود فاکتور یازده انعقادی) است.

این فوق تخصص خون و سرطان کودکان در خصوص زمان بروز علائم بیماری نیز گفت: علی رغم مادرزادی بودن این بیماری، ممکن است علائم آن ماه ها و یا شاید سالها بعد از تولد خود را نشان دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این بیماری بند نمی آید!

این بیماری بند نمی آید!