مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 فروردین 1401 ساعت 06:322022-04-17سياسي

نگاهی بر چگونگی تصویب سند مهندسی فرهنگی و ضرورت اجرای آن


اهمیت سند مهندسی فرهنگی به عنوان یک راهکار برای مقابله با تهاجم فرهنگی به حدی است که مقام معظم رهبری چندین سال مداوم بارها این موضوع را به مسوولان تأکید کردند، - گروه دانشگاه خبرگزاری فارس؛ ضرورت ترسیم یک نقشه فرهنگی در کشور، نخستین بار از سوی مقام معظم رهبری عنوان شد، ایشان مثل همیشه نیاز کشور را به موقع تشخیص داده و راه حل آن را بیان کردند.

در سال 1381 برای نخستین بار مقام معظم رهبری درباره مهندسی فرهنگی صحبت کردند و شورایعالی انقلاب فرهنگی را به عنوان نهاد قرارگاه مهندسی فرهنگی کشور برشمردند؛ ایشان فرمودند: کار دیگر شورا، مهندسی فرهنگ کشور است.

فرهنگ کشور کلاً به یک نظم و جهت‏ گیری و جهت یابی و انسجام بخشهای گوناگون دولتی و غیردولتی در باب فرهنگ احتیاج دارد؛ و در این جاست که این مقوله می‏تواند تأمین شود.

شورایعالی انقلاب فرهنگی قرارگاه اصلی مهندسی فرهنگی کشور است؛ این جا را در واقع باید اتاق فرمان فرهنگی کشور یا ستاد عالی فرهنگی و علمی دستگاه های کشور اعم از دستگاه های فرهنگی و سایر دستگاه ها و مرکز مهندسی فرهنگی کشور به حساب آورد.

شورای عالی انقلاب فرهنگی را در واقع باید اتاق فرمان فرهنگی کشور یا ستاد عالی فرهنگی و علمی دستگاه‏های کشور ـ اعم از دستگاه‏های فرهنگی و سایر دستگاه‏ها ـ و مرکز مهندسی فرهنگی کشور به ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی بر چگونگی تصویب سند مهندسی فرهنگی و ضرورت اجرای آن

نگاهی بر چگونگی تصویب سند مهندسی فرهنگی و ضرورت اجرای آن