مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 فروردین 1401 ساعت 07:172022-04-16سياسي

بررسی شبهه «ناقص العقل بودن زن در نهج البلاغه» در تلویزیون


در برنامه سوره با حضور ناهید طیبی خطبه 80 نهج البلاغه و شبهه نقصان عقل و ایمان زنان مورد بررسی قرار گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، در چهاردهمین قسمت از برنامه سوره؛ فصل نهج البلاغه موضوع عدالت جنسیتی با حضور ناهید طیبی مورد بحث و گفت وگو قرار گرفت.

 مسعود دیانی، بحث را با این سوال آغاز کرد که به طور کلی جایگاه زن در نهج البلاغه کجاست؟ اسلام و گفتمان جدیدی از زن ناهید طیبی در پاسخ به این پرسش اظهار کرد: اگر بخواهید در مورد جایگاه زن در یک قطعه زمانی بررسی کنید، نمی توانید فقط همان برهه را در نظر بگیرید، قطعا باید یک دورخیز داشته باشید، درست مثل کسی که می خواهد از جوی پرش کند، او برای درست پرش کردن باید چند قدمی عقب برود و بعد آن پرش را انجام دهد.

اگر بخواهید ببینید امام علی (ع) در مورد زن و جایگاه زن چه دیدگاهی دارد، به نظرم حتما باید نگاهی به جایگاه زن در عصر جاهلی داشته باشیم و اینکه زن را چگونه تعریف می کردند و چه حقوقی برایش قایل بودند و پس از آن به عصر نبوی بیاییم و در ادامه وارد عصر علوی شده و دیدگاه حضرت را بررسی کنیم.

این پژوهشگر تاریخ اسلام ادامه داد: عموما دیالوگ ها در هر زمانی بر اساس گفتمان های موجود شکل می گیرد یعنی شما نمی توانید آنها را جدا از یکدیگر ببینید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی شبهه «ناقص العقل بودن زن در نهج البلاغه» در تلویزیون

بررسی شبهه «ناقص العقل بودن زن در نهج البلاغه» در تلویزیون