مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 فروردین 1401 ساعت 15:372022-04-15پزشكي

چگونه کالری بیشتری در ورزش بسوزانیم؟


برخی مواد غذایی هستند که مصرف آن ها موجب کالری سوزی بیشتری می شود و ورزشکاران باید در برنامه غذایی خود به این مسئله توجه جدی داشته باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، برای هضم و جذب و دفع هر غذایی باید کالری سوزاند و این هم روشن است که بعضی غذاها اثر کالری سوزی بیشتری دارند اما برای این که این اثر یا همان thermogenic effect of food بیشتر شود چه کار باید کرد؟ چند راه کار ساده در این زمینه وجود دارد؛ ابتدا اینکه شکل غذا خوردن باید منظم باشد و به طور مثال اگر یک روز سه وعده غذا بخورید، یک روز یک وعده و روز دیگر شش وعده، بدن شما گیج می شود، بنابراین لازم است که منظم غذا بخورید و در عین حال وعده صبحانه را فراموش نکنید.

همچنین باید وعده های غذایی را افزایش دهید تا این گونه کالری بیشتری بسوزانید هرچند که باید به این نکته توجه داشته باشید که وعده های غذایی کوچک باشد.

ورزشکاران باید به این نکته توجه داشته باشند که پروتیین ها بیشترین اثر گرمازایی را دارند؛ به طور مثال گوشت لخم تا 30 درصد کالری سوز است، یعنی اگر یک وعده حاوی سینه مرغ آب پز یا استیک کم چرب حاوی 500 کالری انرژی باشد، می توانید انتظار داشته باشید که 150 کالری آن بسوزد.

غذاهای پر کلسیم کالری سوزهای خوبی هستند و لبنیات کم چرب هم پروتیین و هم کلسیم بالایی دارند اما نباید فراموش کرد که غلات سبوس دار انت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه کالری بیشتری در ورزش بسوزانیم؟

چگونه کالری بیشتری در ورزش بسوزانیم؟