مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 فروردین 1401 ساعت 16:172022-04-14اقتصادي

باغات پسته رفسنجان در سال 1402 محصول دارد؟


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان با اشاره به سرمازدگی گسترده باغات پسته رفسنجان در فروردین امسال، گفت: نگرانی که کشاورزان دارند آیا 1402 پسته داریم یا خیر که هنوز مشخص نیست چه وضعیتی داریم، - ممکن است ابعاد سرمازدگی به حدی باشد که سال آینده هم پسته نباشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عباس حاج عبداللهی ظهر امروز 25 فروردین در نشست بررسی سرمازدگی پسته شهرستان با حضور نماینده مردم، فرماندار و جمعی از مسئولان در محل جهادکشاورزی، اظهار کرد: سال 1400 به طور میانگین 250 کیلوگرم در هکتار محصول پسته برداشت شد و متأسفانه بخشی از محصول 1401 هم با توجه به خسارت سرمازدگی از بین رفت.

اکثر پسته در منطقه نوق است که از نظر منابع آبی و خاک در آن مناطق غنی تر هستیم و بیشترین سرمازدگی در منطقه نوق به وقوع پیوست.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان با بیان اینکه بیشترین رقمی که در رفسنجان داریم اوحدی(فندقی) است و بعد احمدآقایی و کله قوچی است، افزود: سالانه حدود 250 میلیون دلار در رفسنجان پسته تولید می شود که با توجه به خساراتی که شامل این محصول می شود، میانگین به شدت رو به کاهش است.

وی بیان کرد: امسال 15 هزارتن محصول از بین رفته است که 3 هزار و 750 میلیارد تومان در مجموع خسارت به باغات پسته وارد شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باغات پسته رفسنجان در سال 1402 محصول دارد؟

باغات پسته رفسنجان در سال 1402 محصول دارد؟