مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 فروردین 1401 ساعت 10:172022-04-14پزشكي

چرا سیگاری ها کمتر سرطان ریه می گیرند؟!


در یک یافته جالب توجه علمی، دانشمندان با بررسی های ژنتیکی متوجه شدند افرادی که برای مدت بسیار طولانی سیگار می کشند، کمتر از همنوعان خود به سرطان ریه مبتلا می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فرارو، بر اساس یک مطالعه جالب توجه جدید، دانشمندان با بررسی DNA افراد غیر سیگاری و گروه های مختلف از سیگاری ها متوجه شدند افرادی که برای مدت بسیار طولانی سیگار می کشند، نسبت به دیگر افراد از احتمال کمتری برای ابتلا به سرطان ریه برخوردار هستند و در واقع بیشتر افراد این دسته هرگز به سرطان ریه مبتلا نمی شوند.

سیگار عامل اصلی سرطان ریه است، با این حال فقط تعداد کمی از سیگاری ها به این بیماری مبتلا می شوند.

مطالعه ای که توسط دانشمندان کالج پزشکی آلبرت انیشتین انجام شد و در 11 آوریل 2022 به صورت آنلاین در Nature Genetics منتشر شد، نشان می دهد که برخی از سیگاری ها ممکن است مکانیسم های قوی ای داشته باشند که با محدود کردن جهش ها از آن ها در برابر سرطان ریه محافظت می کند.

این یافته ها می تواند به شناسایی آن دسته از سیگاری هایی که با خطر ابتلا به این بیماری مواجه هستند، کمک کند و بنابراین نیاز به نظارت دقیق دارد.

دکتر سایمون اسپیواک، استاد پزشکی، اپیدمیولوژی، سلامت جمعیت کالج پزشکی آلبرت انیشتین، و متخصص ریه در مرکز بهداشت Montefiore که نویسنده ارشد این مطالع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا سیگاری ها کمتر سرطان ریه می گیرند؟!

چرا سیگاری ها کمتر سرطان ریه می گیرند؟!