موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - نقل و انتقالات - قاضي زاده هاشمي - بازنشستگان تامين اجتماعي - تامين اجتماعي - سازمان برنامه و بودجه - انتخابات رياست جمهوري - انتخابات رياست - مقالات نانو - راديو صبا - اداره كل بهزيستي استان فارس - وزارت صنعت، معدن و تجارت - سيدرمضان - فيلم جادوگر شهر اُز - سازمان اورژانس تهران - ورزشگاه كشوري - ماشين آلات سنگين راهداري - پلازاي ميدان هفتم تير - شهرستان ماكو - خوشانه - تهذيب

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 فروردین 1401 ساعت 09:072022-04-14اقتصادي

مبارزه با جوانه خوار بلوط در جنگل های لرستان


معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی و آبخیز داری لرستان، گفت: مبارزه بیولوژیک با کرم آفت جوانه خوار بلوط در سطح 2000 هکتار از جنگل های استان آغاز شد.

- بهروز دریکوند، بیان کرد: کرم جوانه خوار، آفتی است که هر سال از اواخر اسفندماه و شروع فصل بهار با تغذیه از جوانه درختان بلوط شروع به فعالیت می کند.

وی افزود: از بین رفتن جوانه ها و برگ های درختان توسط این آفت مهم ترین آسیب این کرم است که باعث وارد شدن تنش های فراوان به درخت و تکرار آن در سال های دیگر باعث خشکیدگی درخت بلوط می شود.

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی و آبخیز داری لرستان با بیان اینکه، کار محلول پاشی بر ضد آفت جوانه خوار بلوط از اواخر اسفندماه در لرستان شروع و تا پایان فروردین ادامه دارد، افزود: بالغ بر 15 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای مبارزه با کرم آفت جوانه خوار بلوط در لرستان در نظر گرفته شده است.

دریکوند با بیان اینکه هم اکنون کار مبارزه با این آفت با محلول پاشی در کانون های شناسایی شده آن در سطح جنگل های 9 شهرستان استان در حال انجام است، اضافه کرد: کار مبارزه با این آفت از سال 89 در کشور آغاز شده و هر سال در سطح جنگل های بلوط 11 استان زاگرس نشین اجرا می شود، اما نیاز است در خصوص اعتبارات به لرستان توجه بیشتری شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبارزه با جوانه خوار بلوط در جنگل های لرستان

مبارزه با جوانه خوار بلوط در جنگل های لرستان