مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 فروردین 1401 ساعت 14:572022-04-13پزشكي

ذبح غیرمجاز دام زمینه ساز تب کریمه کنگو است


مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: مردم برای پیشگیری از شیوع تب کریمه کنگو از خرید و مصرف گوشت ذبح غیرمجاز خودداری کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، بهلول تکلوی ظهر چهارشنبه در نشست هماهنگی مانور مقابله با خطر شیوع بیماری تب کریمه کنگو در اردبیل اظهار کرد: در پی شروع فصل گرما و ماه های پرخطر از نظر آغاز فعالیت و رشد، تکثیر و فراوانی کنه ها شیوع بیماری تب خونریزی دهنده تب کریمه کنگو دور از انتظار نیست.

وی تصریح کرد: در این راستا شهروندان باید از تماس غیر ضروری با دام زنده و یا مصرف گوشت های حاصل از ذبح دام های غیرمجاز که بدون نظارت بهداشتی دامپزشکی و خارج از کشتارگاه دام تهیه و در چرخه مصرف وارد می شود، جدا خودداری کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: مردم هنگام خرید گوشت قرمز از ممهور بودن آن به مهر بهداشتی دامپزشکی اطمینان کامل حاصل کرده و ترجیحاً فرآورده های خام دامی مورد نیاز خود را به صورت بسته بندی کددار و تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه کنند.

تکلوی افزود: بیماری تب کریمه کنگو یک بیماری ویروسی مشترک بین انسان و دام است که در دام علائم کلینیکی خاصی ندارد و از ظاهر دام نمی توان به این بیماری پی برد، بنابراین دامی که در کشتارگاه و تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی ذبح می شود، لاشه دام کشتار شده به مدت 24 ساعت در سالن های پیش سرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذبح غیرمجاز دام زمینه ساز تب کریمه کنگو است

ذبح غیرمجاز دام زمینه ساز تب کریمه کنگو است