مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 فروردین 1401 ساعت 13:122022-04-13پزشكي

مهم ترین عوارض جراحی چاقی/ اهمیت مراقبت های پس از جراحی


متخصص جراحی عمومی، نکاتی درباره جراحی های چاقی، عوارض و مراقبت های پس از انجام آن را مطرح کرد.

- ، ناصر ملک پور علمداری متخصص جراحی عمومی و فلوشیپ جراحی لاپاروسکوپی پیشرفته و جراحی های چاقی و متابولیک، گفت: چاقی یکی از معضلات مهم سیستم های بهداشتی در جهان محسوب می شود.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه چاقی باعث افزایش شیوع بیماری های قلبی و احتمال بروز سرطان ها (پستان، رحم، کولون) می شود، افزود: نزدیک به 30 درصد افراد در آمریکا دچار اضافه وزن هستند و شاخص توده بدنی آنها بین 30 تا 25 است و حدود 13 درصد جمعیت آنان نیز دچار چاقی هستند.

ملک پور ، طبق تعریف سازمان جهانی بهداشت، شاخص توده بدنی یا BMI را معیاری برای تشخیص چاقی و اضافه وزن عنوان کرد و گفت: شاخص توده بدنی از تقسیم وزن بیمار برحسب کیلوگرم بر مجذور قد برحسب متر حاصل می شود.

وی افزود: شاخص توده بدنی بین 25 تا 30 به عنوان اضافه وزن، بین 30 تا 35 چاقی درجه یک و بین 35 تا 40 چاقی درجه دو و بالای 40 چاقی درجه سه یا چاقی مرضی در نظر گرفته می شود.

به گفته ملک پور، روش های متعددی برای برخورد با معضل چاقی وجود دارد که از آن جمله می توان به اصلاح سبک زندگی، رژِیم تغذیه ای صحیح و مناسب، فعالیت بدنی مناسب و در نهایت جراحی اشاره کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهم ترین عوارض جراحی چاقی/ اهمیت مراقبت های پس از جراحی

مهم ترین عوارض جراحی چاقی/ اهمیت مراقبت های پس از جراحی