مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 فروردین 1401 ساعت 10:522022-04-13اقتصادي

خوداتکایی جدید با نوآوری جوانان بوشهری/ ضایعات نخل جایگرین «کوکوپیت» شد!


خبرگزاری فارس- بوشهر، محمدامین خلجی: امروزه کشاورزی و باغداری به عنوان یکی از ارکان مهم در تولید مواد خوراکی و حتی مورد استفاده در صنایع گوناگون، با ایجاد اقتصادی کشت محور، نقش چشم گیری در استحکام زیربنای اقتصادی کشورها دارد، بنابراین توجه به زیرساخت ها و نیازها در این حرفه حیاتی از کلیدی ترین وظایف هر دولت و فعالان در این عرصه است.

با گسترش فناوری های نوین در علم زراعت، محققان در تلاش هستند تا همواره بهینه ترین سطح مورد نیاز برای کشت محصولات کشاورزی را ایجاد کنند تا با کم ترین هزینه و صرف انرژی، بیش ترین بازدهی در هر کشت و برداشت حاصل شود.

بستر کشت هیدروپونیک به بستری جایگزین خاک و فاقد بیماری های خاکزاد برای کشت و پرورش گیاهان اطلاق می شود؛ در این بستر خصوصیات جذب و نگهداری آب جهت افزایش کارایی و بهره وری بهتر از این مایع حیات ارتقا می یابد.

ابتکار خلاق جوانان بوشهری این موضوع در استان ما از این جهت بسیار مهم است که کشاورزان با کمبود آب دست وپنجه نرم می کند.

در همین راستا جوانان بوشهری با اتکا به علم و فناوری بومی توانستند نمونه داخلی بسترهای کشت هیدروپونیک را با استفاده از ضایعات نخیلات تولید کنند.

شرکت دانش بنیان مهر آفرین از مجموعه شرکت های فناور پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر است که در سال 1392 فعالیت خود را در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خوداتکایی جدید با نوآوری جوانان بوشهری/ ضایعات نخل جایگرین «کوکوپیت» شد!

خوداتکایی جدید با نوآوری جوانان بوشهری/ ضایعات نخل جایگرین «کوکوپیت» شد!