مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 فروردین 1401 ساعت 00:322022-04-12سياسي

علی تبار: روشنفکران سکولار در توحید نظری با نواقصی رو به رو هستند


مشکلی که سکولارهای دینی دارند، در بدفهمی آنان از توحید در ساحت نظر است.

شاید این قشر در توحید عملی به امور دینی پایبند باشند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، از آنجایی که اساس و شالوده دین مدرنیسم بر عقل خودبنیاد بنا شده است، چندان راضی به حضور دین در عرصه و ساحت اجتماع نبوده و دین را امری فردی و شخصی معرفی می کند.

در این راستا بر آن شدیم تا با رمضان علی تبار عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه به گفت وگو بنشینیم که در ادامه بخش هایی از آن را خواهید خواند.

انسان روشنفکران و انسان اسلام حجت الاسلام علی تبار گفت: در ابتدا باید بیان شود که در اندیشه روشنفکری دینی یا اسلام سکولار، دین امری شخصی ، محدود و خلاصه شده در امور اخلاقی است برای سعادت بشر ، که باید این تعریف در جای خود پیش از هر چیزی مورد نقد و بررسی قرار گیرد.

به طور مثال تعریف آن ها در مورد بشری که دین ناظر به اوست دقیقاً چیست؟ آیا انسان مکلف مخاطب دین است؟ آیا انسان متولد شده فقط مخاطب دین است؟ چه معیارهایی برای مخاطب قرار گرفتن از منظر دین وجود دارد؟ و.

که فارغ از دید حداقلی و حداکثری از دین باید بدان از نظرگاه خود دین پاسخ گفت.

  وی افزود: در هر قرائتی، دین برای سعادت بشر است، اما این روند سیر و تکامل بشر که دین مکلف به رشد اوست از کجا شروع می شود؟ با ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علی تبار: روشنفکران سکولار در توحید نظری با نواقصی رو به رو هستند

علی تبار: روشنفکران سکولار در توحید نظری با نواقصی رو به رو هستند