مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 فروردین 1401 ساعت 10:522022-04-12اجتماعي

گلِ محمدی زینت بخش کویر نوش آباد شد


گل عزیز است و گل محمدی به برکت نامش، زندگی زمینیان را آکنده از عطری بهشتی می کند و سخاوت گل محمدی آن چنان است که حتی  اگر ساکن کویر هم شود، سفره زمین را زینت می بخشد و محمود ساجدی، - اولین کارآفرینی است که 11 سال پیش، پرورش و برداشت گل محمدی را در کویر نوش آباد آغاز کرد تا امروز به عنوان یکی از ظرفیت های مهم اقتصادی در اقلیم کویری ترویج شود.

محمود ساجدی، اولین مجری طرح گل محمدی در نوش آباد در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: مرکز عمده کشت گل محمدی همیشه مناطق کوهپایه ای و کوهستانی قمصر و نیاسر و برزک و جوشقان بوده است، اما طبیعت خاص منطقه کویری باعث کیفیت بهتر گل محمدی و اسانس آن شده است.

وی افزود: گل محمدی در بخش کویری نوش آباد، در نیمه اول فروردین گل می کند که به علت آنکه زودتر از گل های مناطق کوهستانی است، از اسانس و عصاره بیشتری نیز برخوردار هستند که این موضوع باعث می شود تا کشت گل و گیاهان دارویی مقرون به صرفه باشد.

اولین مجری طرح گل محمدی در نوش آباد افزود: در دورانی که در دانشگاه کاشان شاغل به کار بودم، مطالعات پژوهشگران را که بررسی می کردم به این نتیجه رسیدم که پرورش و کاشت گل محمدی نمی تواند محدود به مناطق کوهپایه ای باشد بنابراین با مشورت کارشناسان، کاشت آزمایشی آن را با هزینه شخصی و در یک زمین به وسعت دو جریب آغاز کردم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گلِ محمدی زینت بخش کویر نوش آباد شد

گلِ محمدی زینت بخش کویر نوش آباد شد