مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 فروردین 1401 ساعت 07:372022-04-12اقتصادي

برنامه ریزی برای افزایش تولید برنج گران و خوش طعم گیلان


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: برنامه داریم امسال پرورش راتون را که برنجی گران و خوش طعم تر از برنج اولیه است در استان افزایش یابد.

- علی موسوی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه گیلان 238هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد و همه تلاش ما این است که درآمد برنجکاران از تولید برنج افزایش یابد.

وی افزود: افزایش کشت دوم در افزایش درآمد برنجکاران موثر است و برنامه داریم امسال میزان بیشتری راتون در شالیزارهای استان کشت شود زیرا افزایش راتون علاوه بر افزایش درآمد کشاورزان موجب افزایش تولید برنج استان نیز می شود.

موسوی خاطرنشان کرد: هزینه تولید برنج از طریق پرورش راتون بسیار کم هزینه تر از برنج اولیه است و به دلیل کیفیت بهتری که دارد معمولا گران تر از برنج اولیه به فروش می رسد.

وی تصریح کرد: اغلب برنجی که از پرورش راتون به دست می آید از نوع هاشمی است و کشاورزان نیز استقبال خوبی از افزایش راتون خواهند داشت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: شرایط جوی مناسب در افزایش پرورش راتون تاثیر زیادی دارد و اگر به محض برداشت برنج، آب خوبی در مزارع رها سازی شود با خرید کود، کشاورزان خواهند توانست راتون خوبی پرورش دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه ریزی برای افزایش تولید برنج گران و خوش طعم گیلان

برنامه ریزی برای افزایش تولید برنج گران و خوش طعم گیلان