مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 فروردین 1401 ساعت 09:122022-04-11اجتماعي

آیین ها ماه رمضان در «بشرویه»/ طبل نوازی؛ سنتی کهن و بیدارگر


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بشرویه، شهرستان بشرویه یکی از شهرستان های استان خراسان جنوبی بوده که فرهنگ ویژه خود را دارند و ماه رمضان در شهرستان بشرویه با فرهنگ ها و سنت های خاص مردم این خطه آغاز می شود.

آیین طبل نوازی در ماه مبارک رمضان یکی از سنت های دیرینه در بشرویه بوده که به همت جوانان این منطقه هنوز هم در این ماه پر فضیلت اجرا می شود.

حسین اسدی مقدم دبیر بازنشسته آموزش و پرورش و مدیر موزه خصوصی بشرویه در رابطه با آیین های اجرایی در این شهرستان ویژه ماه مبارک رمضا در گفت وگو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: آیین طبل نوازی در ماه رمضان در این شهرستان به دوره صفویه و قاجاریه بر می گردد.

وی با بیان اینکه طبل نوازی در ماه رمضان به منظور بیداری مردم و آگاهی آن ها از زمان سحر برای طبخ غذا و آماده شدن برای سحری خوردن اجرا می شود، گفت: در گذشته در سه نوبت طبل نواخته می شد ولی در حال حاضر در دو نوبت طبل توسط طبل نوازان زده می شود که ریتم و آهنگ هر طبل متفاوت است.

مدیر موزه خصوصی بشرویه ادامه داد: طبل اول دو ساعت مانده به اذان صبح برای بلند شدن و طبخ غذا و طبل دوم یک ساعت قبل از اذان صبح برای خوردن سحری نواخته می شود.

اسدی مقدم با اشاره به اینکه همراه با نواختن طبل شیپور نیز زده می شود، گفت: شیپوری که این مراسم با آن در بشرویه انجام می گیرد مر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیین ها ماه رمضان در «بشرویه»/ طبل نوازی؛ سنتی کهن و بیدارگر

آیین ها ماه رمضان در «بشرویه»/ طبل نوازی؛ سنتی کهن و بیدارگر